KÕK püüab juhtumite näitel analüüsida olulise ruumilise mõjuga objektide rajamise praktikat ning kaardistada probleeme õiguslikus regulatsioonis, eelkõige seonduvalt selliste objektide asukohavalikuga.
Selle teema raames on KÕK käsitlenud järgimisi juhtumeid:
- Rae motoringraja juhtumi puhul nõustas KÕK kohalikke elanikke rajatava motoringraja planeerimise ja keskkonnamõju hindamise menetluses, et motoringraja asukohavalik oleks toimunud nõuetekohaselt;
- Tallinn-Tartu kiirtee juhtumi puhul analüüsis KÕK Eesti Rohelise Liikumise palvel Tallinn-Tartu maantee Kose-Mäo lõigu rajamise protsessis tehtud trassivaliku otsuste õiguspärasust (sh. eelprojekti rolli teede rajamisel);
- Türi mürajuhtumi puhul analüüsis KÕK, kuidas toimub müra tekitavate objektide rajamine;
- Sangaste jäätmekäitlusterminali juhtumi puhul analüüsis KÕK jäätmekäitluskoha asukohavaliku õiguspärasust jäätmeloa menetluses.
- Hellenurme sigala juhtumi puhul uuris KÕK, kuidas toimub rekonstrueeritavate sigalate rajamise otsustamine ja milliseid asjaolusid seejuures arvestatakse (sh. millised on avalikkuse võimalused osaleda)